Lifestyle – Review gezelschapsspel de Geheime Gang

De Geheime Gang review Diyaata.com7

Is spelletjes spelen nog weleens lastig bij jullie thuis? Zorgt winst en verlies soms nog voor de nodige chaos? Hier heb je geen last meer van wanneer je kiest voor een coöperatief spel zoals de Geheime Gang! Samen spelen en samen winnen zorgt voor een hele andere sfeer aan tafel!

De Geheime Gang van Sunny Games

Sunny Games heeft meerdere spellen uitgebracht waarbij het samen spelen centraal staat. Ideaal in gezinnen met bijvoorbeeld kids van verschillende leeftijden, of wanneer winst en verlies niet altijd goed opgepakt wordt. Samen werk je aan een goede uitkomst! Dit is ook het geval bij de Geheime Gang waarbij de dieven drie kostbare voorwerpen hebben verstopt in de geheime gang. Als team van detectives moet je erachter komen welke voorwerpen de dieven willen stelen, en dat alles voor middernacht! De Geheime Gang is een samenwerkingsspel met adviesleeftijd vanaf 5 jaar, met 1 tot 8 spelers.

Samenwerken is key tijdens dit spel. Samen moet je onthouden welke voorwerp in welke kamers liggen en zo het hele huis doorzoeken. Wanneer je twee dezelfde voorwerpen vindt, kunnen deze veilig opgeborgen worden in de kelder. Ondertussen blijft de klok lopen en iedere keer wanneer er een klok-kaartje wordt omgedraaid, verspringt de klok met 1 uur. De tijd dringt om voor middernacht door te hebben welke drie voorwerpen er in de Geheime Gang liggen.

Wat vinden wij ervan?

Bij ons thuis zorgt verlies nog weleens voor de nodige drama. Uiteraard is dit deel van opgroeien en simpelweg noodzakelijk om hiermee toch om te leren gaan, maar soms is het ook wel leuk om een spelletje te kunnen spelen waarna iedereen blij van tafel gaat! Ik was dus erg benieuwd naar deze vorm van spelletjes spelen, mede omdat we het regelmatig en erg graag doen samen.

Zondagmiddag was het zover, tijd om dit spel te testen! Het was voor ons ook even omschakelen (eerlijk is eerlijk), spelen met het teamgevoel in plaats van voor de individuele winst. Het spel is eigenlijk te vergelijken met een creatieve en leukere versie van memory. Naast het samen onthouden waar welke voorwerpen liggen, kun je ook heel veel pech hebben en steeds een klok omdraaien waardoor de tijd erg snel voorbij gaat. De eerste twee keren werkten we niet genoeg samen en wonnen we het dan ook niet van de klok! Toen we eenmaal beter op één lijn lagen, ging het een stuk beter en konden we gelukkig wel op tijd achterhalen welke voorwerpen in de Geheime Gang lagen.

Al met al is dit een leuk, kort spel en inderdaad erg toegankelijk voor ook de jongere speler (vanaf 5 jaar) door het samenwerken. Naast het spelletje zelf, vind ik het ook visueel erg leuk vormgegeven. De Geheime Gang is daadwerkelijk verstopt en de klok speelt een grote rol in het spel.

Kortingscode!

Ben je overtuigd en wil je ook een leuk samenwerkingsspel zoals de Geheime Gang in huis halen of cadeau geven? Dan heb ik goed nieuws, want via de website www.earthgames.nl krijg je nu 10% korting met de kortingscode: diyaata.

Wie weet een leuke meevaller zo voor de feestdagen!

Binnenkort komt er nog een review online van zo’n coöperatief spel, dit keer vanaf 12 jaar en dus ook meer uitdaging voor de volwassenen!

*Deze review bevat een ontvangen product, dit is geen betaalde samenwerking.